måndag 4 juni 2012

Dagens dagens


Jag hittade den här bilden i telefonen nu. Den är från förra helgen i Timmernabben. Ture ser ut att vara på väg ut med hunden Göran, i pyjamas och gummistövlar.

Länge sedan jag uppdaterade här, vet egentligen inte varför. Både Jakob och jag jobbade i helgen och Ture var en hel del hos farmor och farfar. I helgen som kommer blir det likadant och det är inte utan att jag är tacksam för att Ture har så fina människor runt omkring sig. När han kommer från farmor och farfar kan han nya ord, det är kul. Dagis är så klart en ordförlösande, han säger minst dubbelt så många ord nu som för en månad sen. Och så säger han namn. Pi, jag älskar när han säger Pi. Och så går han omkring och säger Ture HELA tiden. På dagis, här hemma, hos farmor och farfar. Han provar sig fram lite så det är allt mellan Tule, Tulle, Tuje, Tujje och säkert nåt annat också.

Jag har lite dåligt samvete när jag jobbar helg, då träffar jag min gnusse alldeles för lite. Den här veckan var därför planen att han inte skulle vara så mycket på dagis. Fast nu har vi tänkt om, i samråd med dagispersonalen, som tycker att det är bättre med kontinuitet. Fast i morgon är han kort dag för då kommer min fina lill-Anna och hälsar på. Hennes Andy är med också och då bara måste ju Ture vara hemma  =) Onsdag är det helgdag och sen fyller Jakob år på torsdag och så på fredag kommer clownen Manne hit med Parkteatern. Kanske får loppan sluta tidigare då också så att vi kan se honom. (Jag tror att jag har berättat tidigare om hur mycket jag älskade Manne när jag var liten).

Just det, i morgon är det även knytis på dagis klockan 4. Då går vi dit med rykande varm lasagne.

Inga kommentarer: