tisdag 26 juni 2012

Dagens skitmage

Jag ställde upp och jobbade åt en kompis i dag, trots att jag har semester. Inte mycket att orda om, Ture var ändå på dagis och det handlande bara om sex timmar. Men sen är det det där med magen. Jävla skitmage, nu strular den igen. Det är ju bara någon månad sedan den höll på och bråka med mig senast. Då hann jag lämna en massa prover och göra laktoskänslighetstest och allt möjlig innan det en dag bara var bra igen. I går började den väsnas och böka och under hela dagen var jag illamående och på kvällen fick jag feber. Som tur var försvann febern under natten, annars hade jag inte kunnat jobba. Jag har kämpat med min mage sedan jag var 17 år. Katarr, stressmage, annat. Sedan många år är jag superbra på att mota borta katarren, den kommer bara på besök ibland. Vad som är fel nu fattar jag inte.

Och så helst plötsligt känner jag mig lite hungrig igen. Härlig känsla, nu kanske det vänder.

Älskade magen när Sillen bodde i den.

Inga kommentarer: