fredag 29 juni 2012

Dagens kväll


Pappa Jakob spelar på en festival i Schweiz i helgen så loppan och jag roar oss på egen hand. I dag efter dagis åkte vi bussen till Skärholmen och handlade och fikade lite. Ture gillar att åka bussen och den är gratis också så därför brukar vi ta den dit. Hem åker vi alltid tåg, det är enklare när man har matkassar och så där, vilket vi hade i dag.

Vi delade i alla fall på en stor bulle och en liten biskvi. Ture drack Mer och jag vatten. När han ätit klart reste han sig och gick fram till disken igen. Han ville ha mer. Killen som jobbade tyckte det var festligt och bjud oss på en syltkaka och en extra liten biskvi. Himmelriket tyckte Ture som sällan äter så mycket sött.

Ture på café Billström.

Gossen sover sedan en timme och jag är redan uttråkad. Framför allt är jag trött och tv:n visar inget jag vill se, så sängen lockar faktiskt just nu.

Magen mår bättre nu förresten. Ledsen att jag har klagat  =)


Inga kommentarer: