måndag 24 november 2008

Dagens lördag

Jag vet att det är måndag i dag. Och jag är fullt medveten om att det är flera dagar sedan lördagen var här. Men oj vad trevligt det var. Anna och jag käkade på Harvest Home. Det var länge sen vi var där. De hade ju lite otur med en recension i somras, men allt verkar fixat för maten var kanon. Hoppas att det håller i sig. Sen tog vi turen förbi ÖK där Mats och Herb hängde. Mats skulle dock hem och arra och Herb var nog trött för Anna och jag fick ensamma ta oss upp för den hala backen till Mosebacke. Där var det premiär för klubben One Monkey Don't Stop No Show. Jag hoppas att det blir fler (och jag säker på att det blir) för det var kanon. Tre band bjöd på en bra blandning av rockabilly, blues, 50-tals rock & roll och ska. Hurra för ska. Och så Anna Bergman som snurrade plattor så till och med jag till slut hamnande på dansgolvet. Vem kan stå still när Bobby Powells Into My Own Thing snurrar?

1 kommentar:

Anonym sa...

The Beat From Palookaville - hejdlöst sväng...