onsdag 11 januari 2012

Dagens maskiner


På Junibacken i går hade de ett slags hamsterhjul för barn. Det var avstängt för dagen men gav mig ändå lite att tänka på. I dag hade jag verkligen behövt det där hjulet. Ture har varit i gång precis hela tiden. Lekt, busat och haft sig. Jag har haft en massa att fixa med, men men, det är en halv dag i morgon också. Efter det åker jag till Dublin. Hurra för det =)

I alla fall, jag skulle sy upp en grej och plockade fram symaskinen. Ture blev som tokig, som en katt runt mynta. Han skulle upp på köksbordet där den stod, han stod på stolen brevid mig och ömsom slog, ömsom kramade maskinen. Han ville sitta i mitt knä och han skattade och kastade med saxar och nålar. Till slut gick det inte längre så jag fick sätta ner honom i hans säng de sista minuterna så jag kunde göra klart. Aldrig har jag sett honom så arg.

Nu kom jag på att jag inte behöver något hamsterhjul om det är något jag behöver fixa utan Tures inblandning. Jag behöver bara ställa symaskinen på golvet så blir han nöjd.

Inga kommentarer: