måndag 16 januari 2012

Dagens resa


Jag har haft så fantastiskt trevligt i Dublin. Vi fyra tjejer vet att roa oss. Egentligen är det enkelt att berätta vad vi gjort - vi har shoppat. Shoppat shoppat shoppat. Och så ätit, druckit och promenerat. Nio gånger av tio valde vi att äta irländskt, vilket innebär pubmat och irish breakfast. Det är fett och det är pommes till allt och det är framför allt gott. På lördagkvällen valde vi dock att höra oss för lite och hamnade därför på en italiensk restaurang. Himmelskt gott. Den där middagen, en trerätters som växte och blev fyrarätters, var Annas och min present från de andra två. Prosecco, bruschetta, mer prosecco, carbonara, glass och sen tiramisu med brinnande ljus och så limoncello på de. Tårtan och likören bjöd stället så, liksom en nedsläckt restaurang och skönsång för att fira födelsedagsbarnen. Shoppingen var bra, rea och allt. Jag handlade mest till Ture så klart och så en massa tischor till Jakob och en del saker till mig själv. Jag köpte en jättesöt väska som jag kan visa sen. Tures grejer kommer i ett separat inlägg. 

Jag med en leprechaun.

Inga kommentarer: