tisdag 24 januari 2012

Dagens miss


Mick heter en av mina vänner som jag tyvärr mer eller mindre har tappat kontakten med. Vi umgicks mycket under mina "hänga-på-irländska-pubar-år", innan jag träffade Jakob och under våra första år tillsammans. Det som var så bra med honom var att han alltid fanns på puben, först på Loftet när det fanns och sen på Foggy när vi flyttade över dit. I dag ser jag inga fördelar med att mina vänner spenderar all ledig tid med en öl i handen, men som sagt - på den tiden var det bra. Då fanns det alltid något att göra när jag hade tråkigt, han fanns ju alltid där, ofta med flera trevliga vänner. Det är faktiskt Mick jag tackar för att jag i dag har min Anna, det var han som presenterade oss för varandra. =) 

För flera år sedan flyttade sen Mick till Tjeckien och vi tappade så gott som kontakten med varandra. Han hade inga direkta ärenden i Stockholm och jag tog mig aldrig tid att hälsa på honom. Vi är så klart vänner på facebook och säger hej och grattis på födelsedagar och st Patricks day och så där, but thats it. Men så nu när vi åkte till Dublin så tänkte jag av någon anledning på honom en hel del. Han kommer från Irland så det är ju inte så konstigt kanske men ändå... det var något. Jag var flera gånger på väg att skicka ett mess till honom och kolla om han kanske, mot förmodan, möjligtvis, hade vägarna förbi Dublin samtidigt som vi skulle vara där. Men det blev inte, det kändes inte troligt. Men så i dag föll det sig att vi började chatta på facebook, och döm om min förvåning när han berättade att han och hans flickvän numer bor i Dublin. Arrrgh, jag blev så himla ledsen att jag inte följde min första känsla att höra av mig till honom. Det hade varit så otroligt kul för Anna och mig att träffa dem. Och för Erica och Carina också så klart, även de känner honom från våra pubhängardagar. Nåja. 

Här firar vi st Patricks day. 

Inga kommentarer: