tisdag 3 januari 2012

Dagens trista

I dag är jag jätteledsen och besviken på min kropp. Den motarbetar mig, gör att jag känner mig handikappad och begränsad. Det är så klart inget nytt, i mellandagarna firade ondryggen och jag tre år tillsammans. Just nu önskar jag att det vore lite bättre. Nästa vecka fyller jag år och åker med Anna och de andra favorittjejerna till Dublin för att fira, då bara måste det vara bra. Jag misstänker att det kan vara en akut inflammation i någon muskel eller så som spökar extra mycket. Jag har inte jobbat eftersom jag är superspänd i kroppen, och ganska säker på att det hade slutat på akuten igen om jag inte hade lyssnat på min kropp för en gång skull.

Värmedynan under min rygg har jobbat hårt de senaste dagarna, den är det enda som får det att mildras något. Efter min fina telefon är värmedynan min käraste ägodel. Jag kanske rent av tar med den till Irland. Det var förresten mina irländska vänner som introducerade värmedynor för mig för sådär tio år sedan. Har man inte dyna i sängen där så vaknar man med blåskatarr, lunginflammation och frostskador. Så det så.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart dynan ska med! Om man tar med sig ett paraply så blir det inget regn...

Anonym sa...

Hoppas det onda släpper snart, men fortsätt lyssna på kroppen, det är nog det enda du kan göra! Va rädd om dig lilla gumman.