fredag 28 augusti 2009

Dagens förmiddag

En vanlig förmiddag på stan.

Jag åkte till min tandläkare Krister på Fältöversten. Han är bra, vet att jag haft ångest sedan besökstiden trillade ner i min brevlåda i juni. Men det är konstigt att jag aldrig lär mig... jag har ju superbra tänder. Inte ett hål och tack och hej. Fast vi bestämde att jag ska göra avgjutningar för en nattbettskena. Stress trodde han, ryggvärk trodde jag. Men jag är glad, ingen borr den här gången heller.


Givetvis firade jag med godis. Om jag nu har så himla bra tänder kan inget stoppa mig. Daim is the shit!


Fast sen ångrade jag mig och gick till Apoteket och fyllde på med tandvårdsprylar också. Man ska vara rädd om sin hälsa.


Akademibokhandeln, det är också ett slags sätt att fira. Fast min bok hade inte kommit än.


Sen gick jag till Urban Outfitters. Såg lite grejer jag kunde tänka mig att köpa, men tröttnade när jag såg att Smith's klassiska lip balm kostade 100 spänn. I samma affär fast i New Orleans köpte jag den för en tjuga förra sommaren.


Istället gick jag till HM och köpte årets första vantar. Jag menar, det gäller att vara förberedd när Raynaud kommer och hälsar på första gången varje höst.


På vägen hem ringde Jakob och sa att han behövde rör till saxofonerna. Jag hoppade av vid Mariatorget, gick till Porst musik och fixade. Inga konstigheter.


Slutligen gick jag in på biblioteket och lånade sju ljudböcker. Ljudböcker är också the shit.

Ja, det var väl allt så här långt.

2 kommentarer:

Mia sa...

... och nu är jag tillbaka.
Och skrattar högt för dina tandläkarbesök och timmen efter liknar exakt mina :-)

Pi sa...

Hej Mia!
Vad kul att du hittat hit. Och att vi var hos tandläkarn samtidigt. Hoppas att du inte är lite rädd som jag dock.

//
Pi