tisdag 25 augusti 2009

Dagens resa


Jag steg på tåget i går, det var tomt. Helt tomt. Förvirringen var stor. Hade jag hamnat i ett avsnitt av dolda kameran? Eller kanske hos Alice i underlandet? Twin Peaks? Sen blev det värre. På väg in mot stan sa den förinspelade rösten att jag helt plötsligt var på väg åt ett annat håll, på en annan linje. Jag såg mig omkring, ville dra i nödbromsen, men bet ihop och nöp mig i armen. Då hände det... jag liksom seglade ner genom luften, gled ner som på en landningsbana och ta mig fan och jag inte var på rätt plats och i tid också. Jag var framme vid universitet och min första statsvetenskapföreläsning. Undrar om någon försökte säga mig något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den som gör en resa har alltid något att berätta!

/The Traveller

Anonym sa...

Trevligt att resa eller hur? Du lär dig snart hur du ska resa, tro mig. Kramar Mia