onsdag 19 augusti 2009

Dagens minnen

När jag var liten...
  • lärde min morfar mig att tälja visselpipor av trädgrenar
  • älskade jag att höra mamma och pappa prata i köket när jag var på mitt rum
  • cyklade jag på en vuxencykel när jag var fyra år
  • tyckte jag inte om kolsyra
  • läste jag Buster, Seriemagasinet och AgentX9
  • tyckte jag om att ligga i hammocken på mormor och morfars veranda och lyssna på sommar
  • var jag bra på de flesta sporter och idrottsgrenar
  • var jag ofta vaken längst
  • var mina storebröder mina största idoler
  • älskade jag lukten av kokkaffe hos mormor och morfar
  • målade jag en jättesten prickig och kallade den Lilla gubben
  • lekte jag mest med Åsa, Johan och Johan
  • spräckte en kille i Upplands Väsby mitt ögonbryn när jag kallade honom synthare
  • var jag omtyckt i skolan och starkast i klassen
  • spelade jag klarinett
  • var jag superrödhårig i ett år innan jag blev superblond
  • följde jag gärna med mina föräldrar till affären
  • var jag faktiskt ganska bortskämd (i affären)
  • kom jag alltid bra överens med kompisarnas föräldrar
  • blev jag lite rädd när mamma inte hade glasögon på sig
  • skötte jag ofta klockan när min bror spelade hockey och pappa var speaker
  • dök och hoppade jag orädd i vattnet från alla höjder
  • lyssnade jag alltid på Rakt över disk och Eldorado
  • älskade jag kräftfesterna men inte kräftorna
  • hade jag en goseapa som hette Jocko från Marocko
  • lyssnade jag på Tintin-skivor när jag var sjuk
  • jobbade mina föräldrar skift så att vi barn inte skulle behöva gå på dagis
  • älskade jag ljudet av morfars rakapparat på morgonen
  • fick vi bara äta kalaspuffar på helgerna
  • tyckte jag att Danmarks Frank Arnesen var världens bästa fotbollsspelare
  • hörde jag aldrig mina föräldrar bråka
  • skolkade jag för att kunna köra storebrors moped i smyg
  • följde jag gärna med när pappa skulle döma fotboll
  • var jag inte rädd för nåt


6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är o har alltid varit världens finaste tjej men är det verkligen sant att du var rädd för mig utan glasögon. Stackars barn, vilket trauma. Du är bäst!

Pi sa...

Ja, du var dig väldigt olik utan glasögon. Det är du fortfarande, men nu är jag inte så rädd. =)

Anonym sa...

Hej vännen!Jag undrar..var det möjligen "vår" Johen som du lekte med...eller lekte du med honom när ni blev äldre:)?!
Å,va sött att du hade en goseapa som hette Jocko åsså har du en GOSING nu som heter nästan likadant
!!!Kram på er båda från ett Blekinge-fan.

Anonym sa...

Jaa, Johan skulle det va´förstås!

Rodrigo y su camino sa...

I remember you a little bit more older than that... very nice pics.

Pi sa...

Hej Blekinge-fan!

Nä, det var två andra killar, den ene från min klass och den andre syns på bilden från Stampen i lördags. Din Johan lekte jag aldrig riktigt med. Han fanns i omgivningen av min umgängeskrets men var alldeles för cool och snygg för mig =)