fredag 18 september 2009

Dagens dag

Hej dagboken!
Jag är ledig i dag, superledig. Det vet ju alla människor att lediga dagar är det bästa som finns, det lärde man sig första måndagen i ettan. Men jag finner ingen ro, jag får inte till själva ledighetsfeelingen. Först var det det där med sovmorgonen. Den uteblev. J skulle upp tidigt för att åka till studion för fortsatt arbete med Mike's platta. Visst, jag hade så klart möjlighet att stanna kvar i sängen, men som vanligt var det omöjligt. Är jag vaken så är jag vaken.

Jag har ingen föreläsning, inget seminarium, inget IKEA förrän i morgon, ingen egentlig tenta att plugga till. Och ändå ingen ro. Kära dagboken, varför?

Det som är bra med den här oledigshetsdagen är att jag ska träffa Anna i kväll. Vi ska se Flickan som lekte med elden, kanske äta lite och göra annat i liknande anda.
Så det så.

Inga kommentarer: