onsdag 30 september 2009

Dagens minne

För så där tio år sedan så bodde min dåvarande bästa vän i Malaga, Spanien. Jag älskade att åka dit och hälsa på. Hennes vänner var trevliga, vädret underbart och shoppingen bra. Vi var ute och festade en del och jag lärde då känna flera egna vänner som jag sedan dess har hållit kontakt med och även hälsat på.

En gång när jag skulle åka dit bad min mammas man Egge (plastpappa) mig att köpa en limpa cigaretter åt honom. De var ordentligt mycket billigare där och som tack för hjälpen så fick jag återstoden av en femhundring av honom. Vi skrattade lite åt den matematiken, men Egge har alltid varit en generös man så jag tackade så klart och tog emot.

Jag köpte en klocka för pengarna. Jag köpte en Musse Piggklocka ta mig fan. Musse Pigg, ni vet han med de stora öronen. Så här i efterhand kan jag inte komma ihåg hur jag tänkte, tio år måste ha fått mig att glömma någon slags Disneyfetish.

Hur som helst, förra veckan hittade jag klockan och tro det eller ej så funkar batteriet fortfarande efter alla dessa år. Den går två timmar för sakta vilket har satt griller i mitt huvud. Har resten av världen vid något tillfälle ställt om klockorna åt fel håll när sommartiden tagit slut? (Jag måste sluta tänka på det där).

I ett försök att ställa om tiden, den är mycket svår att förstå, så råkade jag i stället ställa alarmet. Hädanefter kommer den således att pipa varje eftermiddag klockan 17:03. Jag älskar att den ringer varje dag klockan 17:03. Jag tänker på Egge då. Varje dag klockan 17:03 tänker jag på Egge.

När man trycker på en knapp så lyser Musse själv upp displayen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Topolino!