söndag 13 september 2009

Dagens erkännade


I går gjorde jag något konstigt. Vi skulle laga mat, Jakob stod för köttet och av någon anledning blev det bestämt att vi skulle ha kantarellsås till. Eftersom Jakob hade fullt upp med köttet sa jag att jag kunde fixa resten. Jag lurades, sa att jag visste vad jag gjorde. Jag rensade svampen på ett sätt som hade fått experterna att se rött. Jag sköljde den helt sonika i vatten. Efter det improviserade jag. Fräste, smörjde, smaksatte och lät puttra. Varje gång Jakob kastade ett öga på mig såg jag jättekoncentrerad och bestämd ut, kanske även lite eftertänksam rent av. Men jag låtsades bara, jag hade ingen aning.

Det är så här jag gör med det mesta i mitt liv känns det som.

(Tillägg 14/9. Och det blir oftast mycket bra).

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis som jag känner på jobbet ibland... ;-)
Kramar, Pelle