söndag 27 september 2009

Dagens kvinna?

Det snackas om att det än så länge bara har varit män som fått sitt liv sedda ur backspegel i SVT:s Här är ditt liv. Jag kan hålla med om att det borde bli dags för en kvinna, men hur mycket jag än försöker så kan jag inte komma på någon som skulle passa in där. Vem är så intressant? Vem har gjort så mycket som satt spår och vem har gjort det under en längre tid? Hon ska med fördel ha uppmärksammats internationellt också. Jag tänkte på Maud Adams, Bibi Andersson, Ann Margret och kom sedan på att de enbart kom till mig bara för att de alla är skådisar. Booooring. Sen var jag inne på Carola men avförde henne eftersom hon är lite för ung och så är hon ju inte speciellt omtyckt heller för den delen. Elisabeth Tarras Wahlberg? Ja kanske, hon måste ju ha levt ett intressant liv i det tysta. Själv skulle jag gärna vilja veta mer om Antonia Axelsson Johnsson men tror att hon är för anonym för att det ska finnas ett intresse för hennes person. Mona Sahlin? Nä, inte ett år innan valet, det vore konstigt av SVT. Liza Marklund? Kanske för ung, men ändå ganska intressant. Christina Schollin? Nä, jag vet fan inte. Kommer ni på någon självklar?

Om jag skulle få välja en gäst så måste det bli Ulf Lundell. (Prins Bertil är ju död). Fast då kanske mystiken kring hans person skulle falna och hans storhet dö?

Fundera på saken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här är ditt liv med Pi Berntsson. Det vore något det, kanske lite för ung, men med ditt underbara sätt så skulle du gå hem i stugorna.
Jag vill gärna se dig i Här är ditt liv.
Hon i T-nabben

Pi sa...

Du är ju för underbar =) Tack så mycket. Och kram

Anonym sa...

Jag kommer inte heller på nån som är självklar

Kalven sa...

Mari-Louise Ekman hörde jag någon prata om... hon är nog bra..